W trakcie codziennej jazdy autem do pracy silnik grzeje się mocniej, aniżeli kiedykolwiek przedtem? Zauważyłeś, że rury wydechowej leci biały dym. Tak, to awaria możliwe że poważna. Co mogło się zepsuć? Powyższe objawy wskazują, że uszkodziła się uszczelka pod głowicą. Mimo iż uszczelka zrobiona jest z paru warstw kompozytów, aczkolwiek nie jest wieczna, a stale wystawiona jest na duże obciążenia i wysoka temperatura i to tylko przyspiesza proces eksploatacji uszczelki pod głowicą. Jeśli dostrzeżesz niepokojące symptomy to wymiana uszczelki pod głowicą musi zostać wykonana bezzwłocznie, by nie doszło do przegrzania silnika i dalszych usterek. Tego typu naprawę (wymianę uszczelki pod głowicą) wykonujemy w zakładzie Fellow - Service od 1995 roku , stosując instrukcję serwisową producenta pojazdu. Zanim zaczniemy rozkręcać silnik najpierw przeprowadzimy test na obecność tlenku węgla w w płynie chłodzącym .
Planując wymianę pod głowicą musimy liczyć się z większymi kosztami, gdyż dodatkowo wykonuje się: planowanie głowicy, wymianę paska rozrządu, wymianę oleju oraz filtra, wymianę uszczelki pod pokrywą zaworów . Nie odkładaj wizyty, aż zniszczy się cały silnik, przyjedź na diagnostykę silnika .